SESIZĂRI CÂINI COMUNITARI

Pentru urgențe și sesizări privind câinii comunitari din zona dumneavoastră, puteți apela la Asociația „Sprijină Câinii”, la numerele de telefon: 0741.375.205 și/sau 0740.590.296
TURISM

Iulie 30, 2018

Anunt de presa incepere proiect

 

 

 

Noiembrie 15, 2017

Primăria Municipiului Bârlad a demarat proiectul de strângere de date și informașii cu privire la toate tipurile de transport în vederea realizării Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, studiu impus de Uniunea Europeană și necesar accesării de fonduri europene în perioada 2014-2020.

Avem rugămintea ca în urmatoarele 15-20 de minute să răspundeti obiectiv la întrebările de mai jos și să contribuiți activ la elaborarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă a Municipiului Barlad.

Click >AICI<

August 30, 2017

HOTARAREA NR.170 DIN 08-12-2016 privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis pentru stimularea investițiilor și crearea de noi locuri de muncă pe teritoriul Municipiului Bârlad prin acordarea de reduceri la plata impozitelor și taxelor locale

HOTARAREA NR.170 DIN 08-12-2016 privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis pentru stimularea investițiilor și crearea de noi locuri de muncă pe teritoriul Municipiului Bârlad prin acordarea de reduceri la plata impozitelor și taxelor locale.

Hotarare primarie Bd ENGLEZA-brosura

Hotarare primarie Bd ITALIANA-brosura

Hotarare primarie Bd SPANIOLA-brosura

Hotarare primarie Bd FRANCEZA-brosura

Lucrări în Desfășurare 24.09.2020

24

Septembrie

logo-primaria-barlad-300x1651

MUNICIPIUL BÂRLAD

Lucrări pe domeniul public-Informare publică 24.09.2020

 

Lucrările în desfășurare pe străzile Bârladului

Primarul municipiului Bârlad, av. Dumitru Boroș, informează că toate lucrările aflate în execuție la nivel local, în special cele pe infrastructura rutieră continuă conform programului anual de reperații și întreținere a străzilor.

Astfel, numai în ultimele zile, au început și sunt aproape de finalizare lucrările de refacere a mai multor trotuare din localitate, dar și de amenajare a unor parcări și a unui parc de joacă petru copii. În paralel, continuă și lucrările de bordurare și refacerea a trotuarelor pe străzile Comuna din Paris și I.C. Brătianu.

„Parcarea de pe strada Mihai Viteazu și locul de joacă de acolo sunt aproape finalizate. Mai urmnează doar dotarea cu mobilier a locului de joacă. De asemenea, lucrările sunt aproape gata și la parcarea de pe strada Dragoș Vodă, dar și la cea de pe strada Lirei, zona blocurilor ANL. În total, peste 100 de noi locuri de parcare vor fi disponibile bârlădenilor în foarte scurt timp. Se merge bine și la reamenajarea unei alte parcări și a aleilor din partea de nord a orașului, în zona blocului „Japonezilor”, cum este cunoscut acest imobil iar refacerea trotuarelor de pe strada I. C. Brătianu este, de asemenea, o lucrare în desfășurare. Având în vedere că în ultimii 30 de ani nu s-a făcut nimic prin foarte multe zone ale Bârladului, solicitările sunt în continuare multe și, atât cât ne va permite bugetul, încercăm să le răspundem la toate”, a declarat primarul Dumitru Boroș.

 

Biroul de Presă și Relații Publice al Primăriei Municipiului Bârlad

Program SPCLEP Bârlad

24

Septembrie

ROMÂNIA

JUDEŢUL VASLUI

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI BÂRLAD

SERVICIUL PUBLIC COMUNITAR LOCAL DE EVIDENŢA PERSOANELOR

Str. George Enescu nr. 4, Bârlad, 731060   Tel. / fax / 0235 / 418873, 0335 / 414444, 414445  e-mail spclep@primariabarlad.ro

____________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________

ANUNȚ

Servicul Public Comunitar Local de evidența Persoanelor  (SPCLEP) va avea program prelungit în perioada alegerilor locale, astfel:

Sâmbătă   26.09.2020, 8:00 – 16:00

Duminică  27.09.2020, 7:00 – 21:00

În zilele de 26 și 27 septembrie, SPCLEP, va soluționa cu prioritate cererile pentru eliberarea actelor de identitate, pentru motivele prevăzute la art. 19, alin (1) lit. f), g) și j) din O.U.G. nr. 97 / 2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români.

 Actele de identitate emise de autoritățile publice, care au expirat începând cu data de 1 martie 2020, își mențin valabilitatea pe toată durata stării de urgență / alertă precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări( Legea nr 55 / 2020).

 Taxele pot fi achitate în numerar la SPCLEP, doar în zilele de 26 și 27 septembrie.

Facem menţiunea că, vor fi soluţionate cu celeritate cererile persoanelor care nu posedă act de identitate, astfel încât să-şi poată exercita dreptul la vot.

Pentru eliberarea cărții de identitate provizorii, solicitantul va prezenta 3 fotografii ¾.

SPCLEP nu produce fotografiile necesare pentru eliberarea cărții de identitate provizorii.

 Reamintim că, în conformitate cu prevederile Hotărârii nr. 81 / 7.09.2020 a Biroului Electoral Central, alegătorul care deține un act de identitate al cărui termen de valabilitate ar fi expirat în perioada 1 martie – 27 septembrie 2020, își poate exercita dreptul de vot în baza acestuia.

 DIRECTOR EXECUTIV,

STOLERIU MONICA

ci

Reluare Anunț Secții Mutate

15

Septembrie

Anunț important

Readucem la cunoștință publică faptul că, începând cu data de 14.07.2020, sediul unor secții de votare de pe raza municipiului Bârlad a fost mutat pentru neîndeplinirea condițiilor minimale, conform Art. 6, din Hotărârea Autorității Electorale Permanente nr. 19/2017, după cum urmează:

  1. Secțiile de votare nr. 83, 84, 85 și 86, din incinta Școlii gimnaziale „Episcop Iacov Antonovici” se mută în sala de sport a aceleași instituții de învățământ;

  2. Secțiile de votare nr. 101 și 102, din incinta clădirii Casei de Cultură a Sindicatelor „George Tutoveanu” se mută în incinta Școlii gimnaziale „Iorgu Radu”.

Aviz_conform_6_Mun_Bârlad_VS_FNE

Măști Gratuite

15

Septembrie

REAMINTIM CĂ, ZILNIC, DE LUNI PÂNĂ VINERI,  

ÎNTRE ORELE 08.30 – 14.30, SE DISTRIBUIE, GRATUIT, MĂȘTI DE PROTECȚIE, CONFORM ORDONANȚEI NR. 78/2020

SE OFERĂ CÂTE 50 DE MĂȘTI/PERSOANĂ, PENTRU 2 LUNI !

BENEFICIARI:

  • PENSIONARI CU PENSIE DE PÂNĂ LA 704 LEI/LUNĂ – LA SEDIUL D.A.S DIN B-DUL EPUREANU (zona sud PIAȚA MICĂ);

 

  • PERSOANE CU HANDICAP FĂRĂ ALTE VENITURI – LA SEDIUL PRIMĂRIEI BÂRLAD, CAMERELE 12 ȘI 13;

 

  • BENEFICIARI Venit Minim Garantat Și Alocații pentru Susținerea Familiei – LA SEDIUL CANTINEI DE AJUTOR SOCIAL.

 

MĂȘTILE SE DISTRIBUIE DIRECT BENEFICIARILOR PE BAZA DE DOCUMENTE ORIGINALE ( B.I./C.I. + CUPON PENSIE)

 

PERSOANELE NEDEPLASABILE SUNT RUGATE SĂ SUNE LA NR. 0235/411.760, INT.128 ȘI 115,

PENTRU A LI SE LIVRA MĂȘTILE LA DOMICILIU.

Secții Votare Municipiul Bârlad

15

Septembrie

Delimitarea și numerotarea Secțiilor de Votare la nivelul Municipiului Bârlad pentru Alegerile Locale din data de 27.09.2020.

Delimitarea si numerotarea Sectiilor de Votare la nivelul MUNICIPIULUI BARLAD

Ședință Extraordinară CLM Bârlad

2

Septembrie

Primarul Municipiului Bârlad, av. Dumitru Boroș, a convocat, pentru astăzi, 02.09.2020, o ședință extraordinară a Consiliului Local Municipal Bârlad.

Întâlnirea se va desfășura, începând cu ora 13.30, în sala mare a Cinematografului „Victoria”.

Ordinea de zi poate fi consultată la următorul link:

https://drive.google.com/drive/folders/15OWIabkmoFZ1UewGS-4uekHTnDglJ49R

Măști Gratuite

1

Septembrie

ANUNȚĂM CĂ, ÎN PERIOADA 31.08.2020 – 03.09.2020,

ÎNTRE ORELE 08.30 – 14.30, SE VOR DISTRIBUI, GRATUIT, MĂȘTI DE PROTECȚIE, CONFORM ORDONANȚEI NR. 78/2020

SE OFERĂ CÂTE 50 DE MĂȘTI/PERSOANĂ, PENTRU 2 LUNI

BENEFICIARI:

  • PENSIONARI CU PENSIE DE PÂNĂ LA 704 LEI/LUNĂ – LA SEDIUL D.A.S DIN B-DUL EPUREANU (VIS-A-VIS DE PIAȚA MICA);

 

  • PERSOANE CU HANDICAP FĂRĂ ALTE VENITURI – LA SEDIUL PRIMĂRIEI BÂRLAD, CAMERELE 12 ȘI 13;

 

  • BENEFICIARI Venit Minim Garantat ȘI Alocații pentru Susținerea Familiei – LA SEDIUL CANTINEI DE AJUTOR SOCIAL.

 

MĂȘTILE SE DISTRIBUIE DIRECT BENEFICIARILOR PE BAZA DE DOCUMENTE ORIGINALE ( B.I./C.I. + CUPON PENSIE)

 

PERSOANELE NEDEPLASABILE SUNT RUGATE SĂ SUNE LA NR. 0235/411.760, INT.128 ȘI 115,

PENTRU A LI SE LIVRA MĂȘTILE LA DOMICILIU.

Scutiri accesorii/majorări taxe și impozite

27

August

1.Informare de Interes Public  27.08.2020

  • În conformitate cu prevederile hotărârilor Consiliului Local Municipal Bârlad 206/16.07.2020 (privind aprobarea procedurii de acordare a unor înlesniri la plată, constand în scutirea de majorări de întârziere aferente obligațiilor fiscale principale cuvenite bugetului local de către persoanele fizice care au calitatea de contribuabili ai bugetului local) și nr. 205/16.07.2020 (privind aprobarea SCHEMEI DE AJUTOR DE MINIMIS, pentru acordarea scutirilor de la plata majorărilor de întârziere aferente impozitelor şi taxelor locale datorate la bugetul local de către persoane juridice, persoane fizice autorizate, Întreprinderi Familiale, Întreprinderi Individuale, asociaţii, fundaţii şi alte entităţi de drept privat), cei care înregistrează restanţe la plata impozitelor şi taxelor locale beneficiază de scutirea de accesorii/majorări, cu condiţia achitării până la data de 15.12.2020 a tuturor creanţelor (datorii restante, inclusiv amenzi) şi depunerii documentelor necesare, până la aceeaşi dată.

  • Pentru mai multe relaţii în ceea ce priveşte condiţiile de acordare a înlesnirii la plata impozitelor şi taxelor locale, precum şi conţinutul dosarului ce urmează a fi depus, vă rugăm să vă adresaţi la Camera 34 (persoane juridice – 0235.411.760, int. 131) sau Camera 11 (persoane fizice – 0235.411.760, int. 218), din cadrul Primăriei Municipiului Bârlad.

  1. Informare de Interes Public  27.08.2020

  • În conformitate cu prevederile hotărârii Consiliului Local Municipal Bârlad 207/16.07.2020 (privind aprobarea procedurii privind acordarea unor facilități la plata impozitului pe clădiri sau a taxei lunare pe clădiri constând în reducerea cu 50% a impozitului pe clădiri nerezidențiale, datorat bugetului local de către contribuabilii de pe raza administrativ teritorială a municipiului Bârlad pentru perioada stării de urgență decretate în anul 2020 și scutirea de la plata taxei lunare pe clădiri, datorată bugetului local de către contribuabilii de pe raza administrativ teritorială a municipiului Bârlad pentru perioada stării de urgență decretate în anul 2020),  contribuabilii care în perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă, ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2,  au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică sau deţin certificatul pentru situaţii de urgenţă emis de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri prin care se certifică întreruperea parţială a activităţii economice șidoresc să beneficieze de reducerea cu 50% a impozitului pe clădiri nerezidențiale  sau scutirea de la plata taxei lunare pe clădiri, datorate bugetului local de către contribuabilii de pe raza administrativ teritorială a municipiului Bârlad pentru perioada stării de urgență decretate în anul 2020, sunt așteptați până la data de 15.09.2020 pentru depunerea documentelor necesare;

  • Pentru mai multe relaţii în ceea ce priveşte condiţiile de acordare a facilităților la  plata impozitului pe clădiri sau a taxei lunare pe clădiri, precum şi conţinutul dosarului ce urmează a fi depus, vă rugăm să vă adresaţi la Camera 34 (persoane juridice – 0235.411.760, int. 131) sau Camera 11 (persoane fizice – 0235.411.760, int. 218), din cadrul Primăriei Municipiului Bârlad.

Tichete Sociale Elevi Defavorizați

27

August

MUNICIPIUL BÂRLAD

Direcția de Asistență Socială

ANUNȚ

             La data de 12 august 2020 a intrat în vigoare O.U.G nr. 133/2020 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de elevi cei mai defavorizaţi care beneficiază de sprijin educaţional pe bază de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional acordate din fonduri externe nerambursabile, precum şi unele măsuri de distribuire a acestora.

            În conformitate cu prevederile art. 3 alin. (2) lit. a), b) și c) din O.U.G. nr. 133/2020, au calitatea de destinatari finali a tichetelor electronice pentru sprijin educațional în cuantum de 500lei/an:

-copiii cei mai dezavantajaţi din învăţământul de stat preşcolar;

-copiii cei mai dezavantajaţi din învăţământul de stat primar;

-copiii cei mai dezavantajaţi din învăţământul de stat gimnazial.

            Beneficiază de sprijin educațional copiii din familiile defavorizate formate din soţ, soţie şi copiii aflaţi în întreţinerea acestora, care locuiesc împreună. Beneficiază de sprijin educațional şi copiii din familiile defavorizate formate din persoana singură şi copiii aflaţi în întreţinerea acesteia şi care locuiesc împreună cu aceasta.Pentru acordarea sprijinului educațional se consideră familie şi bărbatul şi femeia necăsătoriţi, cu copiii lor şi ai fiecăruia dintre ei, care locuiesc şi gospodăresc împreună.

CONDIȚII DE ACORDARE

  1. Condiții de acordare pentru destinatarii finali – copiii cei mai dezavantajaţi din învăţământul de stat preşcolar

  • să aibă domiciliul/reședința pe raza municipiului Bârlad;

  • venitul lunar net pe membru de familie este de până la de două ori nivelul venitului minim garantat pentru o persoană singură, prevăzut de Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv până la 284 de lei.

  • părintele/tutorele sau reprezentantul legal al copilului trebuie să facă dovada înscrierii copilului într-o unitate de învăţământ preşcolar în anul școlar 2020-2021

  

  1. Condiții de acordare pentru destinatarii finali – copiii cei mai dezavantajaţi din învăţământul de stat primar și gimnazial

  • să aibă domiciliul/reședința pe raza municipiului Bârlad;

  • venitul lunar net pe membru de familie este de până la 50% din salariul de bază minim brut pe ţară, respectiv până la 1.115 lei

  • părintele/tutorele sau reprezentantul legal al copilului trebuie să facă dovada înscrierii copilului într-o unitate de învăţământ preşcolar în anul școlar 2020-2021

Pentru anul şcolar 2020-2021 cererile se depun de către reprezentantul familiei sau de către reprezentantul legal al copilului, în perioada 31.08.2020-10.09.2020 la sediul Direcției de Asistenţă Socială Bârlad, str. 1 Decembrie nr. 21, camera 13, în cadrul programului cu publicul, însoţite de următoarele documente justificative:

  • acte de identitate ale părinților /repezentantului legal ( în original și copie);

  • documente din care rezultă calitatea de reprezentant legal, în original și copie, după caz (hotărâre judecătorească de încredințare, încuviințare a adopției ; dispoziția conducătorului Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului/ hotărârea instanței de judecată pentru măsura plasamentului, hotărârea judecătorească de instituire a tutelei/ dispoziția autorității tutelare, potrivit legii ) ;

  • certificatele de naștere ale copiilor ( original și copie) ;

  • hotărârea instanței de judecată privind delegarea temporară a autorității părintești pe durata lipsei părintelui/părinților, în cazul copiilor cu părinți plecați la muncă în străinătate;

  • dovada înscrierii la grădiniță/ școală ;

  • certificat de căsătorie părinți în original și copie ( după caz) ;

  • certificat de deces părinte ( unde este cazul) în original și copie ;

  • acte doveditoare privind veniturile realizate de membrii familiei, eliberate de angajator, de organele fiscale sau de alte autorități competente, mandate poștale de plată, extrase de cont, decizii ori dispoziții de stabilire a drepturilor (după caz) ;

  • hotărârea judecătorească prin care soțul/soția este arestat/arestată preventiv pentru o perioada mai mare de 30 de zile sau execută o pedeapsă privativă de libertate și nu participă la întreținerea copiilor și, după caz, alte acte doveditoare privind componența familiei (după caz).

                 Beneficiarul sprijinului educațional este copilul, iar titularul tichetului social (care se acordă o singură dată în decursul unui an școlar) pe suport electronic pentru sprijin educațional este reprezentantul familiei, respectiv reprezentantul legal al copilului.

Cererea completată și documentele solicitate pot fi transmise și electronic la următoarea adresa de e-mail: barlad@vs.e-adm.ro. Modelul de cerere poate fi descărcat de pe site-ul Primăriei Municipului Bârlad, la secțiunea adresată Direcției de Asistență Socială Bârlad.

Pentru beneficiarii de venit minim garantat conform Legii nr. 416/2001 cu modificările și completările ulterioare precum și pentru beneficiarii prevederilor Legii nr. 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ce se regăsesc în evidențele Direcției de Asistență Socială Bârlad tichetele sociale pe suport electronic pentru sprijin educațional se acordă pe baza listelor întocmite în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (5) O.U.G. nr. 133/2020, aceste persoane având obligația să depună doar dovada înscrierii copilului/copiilor la grădiniță/școală pentru anul 2020/2021.

CERERE TICHETE

Ambulatoriu Copii Mutat

21

August

Anunț de interes public 21.08.2020 – Ambulatoriu pediatric

Informăm cetățenii municipiului Bârlad că, începând cu data de 24 august 2020, consultațiile Ambulatoriului de specialitate al Secției de Pediatrie (fostul Spital de copii) se vor da în incinta mini-hotelului Stadionului Municipal Bârlad (fost Stadion „FEPA”), situat pe strada Aleea Parc, nr. 27.

Totodată, aducem la cunoștință că personalul medical va oferi consulații doar în baza biletelor de trimitere de la medicii de familie, dar și pacienților cu boli cronice. Activitatea se desfășoară în cinci încăperi ale mini-hotelului, complet echipate și avizate din punct de vedere epidemiologic. Urgențele se asigură, în continuare, în clădirea Secției de Pediatrie.

Decizia mutării Ambulatoriului pediatric în incinta mini-hotelului a fost luată, în primul rând, pentru o asigurare mai bună a circuitelor impuse de contextul epidemiologic actual, dar și pentru că imobilul Secției se află în prezent într-un amplu proces de modernizare/reabilitare.

mini-hotel stadion (2) mini-hotel stadion (3)